Godzina
|
Przebieg
|
6:30 – 8:30
8.30 – 8.40
|
- schodzenie się dzieci, zabawy swobodne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci
- rozmowy kierowane, indywidualne i w małych grupach związane z zainteresowaniami dzieci, obserwacje
- ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem, czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe
|
8:40 – 9:10
|
- Śniadanie, kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
9:10 – 10:10
|
- Zajęcia dydaktyczne w grupach, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
- zabawy swobodne
- praca indywidualna, obserwacje
- czynności porządkowe, przygotowanie do II śniadania (coś do pogryzienia)
|
10:10 – 10:20
|
- II śniadanie, kształtowanie nawyków estetycznego , kulturalnego i samodzielnego spożywania warzyw/owoców/soków
- przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego/na spacer
|
10:20 – 11:30
|
- pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze ( w przypadku nieodpowiedniej pogody, gry i zabawy ruchowe w salach)
|
11:30 – 11:40
|
- przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne
|
11:40 – 12:10
|
- Obiad – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
12:10– 14:00
|
- przygotowanie do odpoczynku: czynności higieniczne, organizacyjne i samoobsługowe; odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, muzyki, słuchowisk (w grupach najmłodszych)
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym/w sali, praca indywidualna, zabawy utrwalające treści z zajęć dydaktycznych, poznanych wierszy/piosenek/tańców, uzupełnianie kart pracy (dzieci starsze)
|
14:00 – 14:15
|
- czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne i porządkowe po odpoczynku
- zabawy ruchowe, zabawy przy muzyce
|
14:14 – 14:30
|
- podwieczorek, kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
14:30 – 17:00
|
- zabawy organizowane samodzielnie przez dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym, prace porządkowo-użyteczne
- praca indywidualna, obserwacje
- zabawy ruchowe
|